Monday, April 17, 2023

Bisnes Shaklee Benar-Benar Mengubah Saya!

Aku yang dulu bukanlah yang sekarang.
Dulu ditendang, sekarang ku disayang.



Oh ini hanya rangkap lagu. Tiada mengena dengan hidup saya. Alhamdulillah saya tak pernah ditendang. Ditolak itu biasa. Namun apa yang saya nak kongsikan hari ini adalah bagaimana bisnes Shaklee ni mengubah seorang Shasratul Ameerah. Jom.




Sebenarnya, baru-baru ni saya ada berhubung dengan seorang sahabat. Katanya, 'Wah, lain mira sekarang'. Terkedu juga. Apa yang lain? Bila diterangkan, barulah saya perasan. Ada banyak perubahan yang berlaku pada saya sejak saya kenal Shaklee.

Ada kesan luaran. Ada juga kesan dalaman. Alhamdulillah, asbab bergaul dan bercampur dengan golongan professional dalam bisnes Shaklee ni, banyak yang saya belajar mengenai kehidupan, ekonomi, kewangan mahupun akhirat.

Dulu & Sekarang.. 

 

✔️ Dulu PENAKUT

      Sekarang BERANI

 

Anda nak tau? Dulu saya ni seorang yang sangat penakut. Takut betul nak tonjolkan diri depan orang ramai. Kalau cikgu tanya soalan, mesti tunduk je,  menyorok la kat belakang sebab tak nak cikgu panggil. Walaupun dah tahu jawapannya. 

 

Diri saya yang dulu sangat low self-esteem. Sebolehnya saya tak tonjolkan diri saya sama ada di media social ataupun secara fizikal. Namun sejak ceburkan diri dalam bisnes Shaklee ni, bila mentor bagi semangat untuk buat live dan video, alhamdulillah sedikit sebanyak mula jadi berani. 

 

Bagi saya, bercakap dalam FB Live pun cuak sebenarnya pada awalnya. Walaupun kita tak nampak orang. Sebab kita tahu, orang nampak kita. 

 


Ini merupakan salah satu video live saya di FB berkenaan menghargai masa sekarang. Pada awal-awal penglibatan diri untuk live di FB, wajib ada skrip. Alhamdulillah sekarang lebih santai dan gembira sampaikan ilmu.

 

✔️ Dulu COMOT

      Sekarang LEBIH RAPI

 

Bila bergaul dengan golongan professional, secara tak langsung kita belajar banyak perkara. Golongan yang menyertai Shaklee ramai yang terdiri daripadaa kalangan orang terpelajar, pekerja professional malahan surirumah yang terpaksa lepaskan kerja hebat.

 

Apabila banyak bergaul dengan golongan sebegini, sedikit sebanyak penampilan kita turut berubah.

 


 

✔️ Dulu KUSAM

      Sekarang BERSERI

 

Ini Shaklee Effect yang paling saya suka. Serius. Bila betul-betul kita jaga nutrisi dalam badan, cukupkan lompong-lompong nutrisi, memang automatik semua jadi cantik. Kulit cantik, berseri. Rambut semakin baik, kurang keguguran.

 

Kalau bandingkan saya yang dulu dan sekarang, memang berbeza kulitnya. Alhamdulillah kulit sekarang dah tak kusam asbab rajin mengamalkan suplemen Shaklee dan set penjagaan kulit Youth Shaklee.

 



Semua wanita sukakan kecantikan walaupun diri kita tidaklah secantik Thylane Blondeau, wanita yang dinobatkan sebagai wanita paling cantik di dunia. Cukuplah penampilan dan rupa paras kita bersih, menyejukkan hati pasangan. Setuju kan?

  

✔️ Dulu sekadar PENGIKUT

      Sekarang PENGIKUT & KETUA

 

Alhamdulillah. Jika sebelum ni saya hanya bertindak sebagai pengikut, sekarang saya terpaksa didik dan latih diri saya untuk menjadi ketua. Memegang jawatan ketua bukanlah mudah, namun ia melatih diri kita untuk menjadi lebih baik.


Jika saya boleh, anda juga pasti boleh!

 

BAGAIMANA BISNES SHAKLEE MEMBANTU EE BERUBAH JADI LEBIH BAIK?

 

Percayalah, pemilihan kumpulan yang betul sangat membantu perjalanan bisnes kita menjadi lebih mudah. Alhamdulillah saya bersyukur berada dalam team iReach.

 

Anda nak berjaya dengan Shaklee? Jom join saya bersama dalam team iReach. Hubungi saya dan kita sama-sama gapai tangan menuju ke puncak! Jumpa atas pentas tahun depan ❤️

 

 

Puan Shasratul Ameerah

Shaklee Independent Distributor : ID 1858822

Pemilik dan pengusaha Meera Confinement Care

FB Page : Meera Shaklee Distributor JB Pasir Gudang

Contact : 0102888494

 

#NextLevelBlogging

#BlogMegaShaklee

#ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023

 

 

 

No comments:

Post a Comment

Buasir : Punca & Cara Rawatan Paling Berkesan dan Selamat

      Buasir merupakan salah satu masalah yang kerap berlaku pada zaman sekarang. Na...