Thursday, June 15, 2023

Pengalaman Berpantang dengan Set Berpantang Shaklee: Kelebihan dan Manfaat yang Saya Rasakan

Selamat datang ke blog saya! Pada kali ini, saya nak kongsikan pengalaman peribadi saya berpantang dengan menggunakan set berpantang Shaklee. Masa ni, saya memang betul-betul nak pilih set berpantang terbaik. Ye la, sebagai seorang ibu yang TTC (try to conceive) selama 2 tahun, semestinya saya nak pengalaman pertama yang menggembirakan. 


Sebagai seorang ibu yang baru sahaja melahirkan zuriat,saya rasa sangat penting untuk saya jaga keperluan tubuh saya semasa tempoh berpantang. Memandangkan saya memang tahu banyak sangat testimoni Shaklee yang baik dan bagus, saya putuskan untuk memilih set berpantang Shaklee. Mari kita mulakan dengan cerita saya!

Kenapa Saya Memilih Set Berpantang Shaklee

Semasa memilih set berpantang, saya nak memastikan produk yang saya gunakan selamat, semula jadi, dan memberikan manfaat maksimum untuk pemulihan tubuh saya. Sebelum saya buat pilihan untuk berpantang dengan set pantang Shaklee ni, saya sendiri memang dah gunakan beberapa produk Shaklee untuk kurus dan spa. Jadi memandangkan kesannya memang positif, itu lebih menguatkan lagi keyakinan saya. 

Masa ni, saya memang masuk banyak kelas nutrisi Shaklee terutama kelas nutrisi untuk ibu dan bayi, sebab saya nak kumpul sebanyak mungkin ilmu nutrisi untuk keperluan pantang saya. 

Manfaat Set Berpantang Shaklee Yang Saya Dapat


Saya memang dah siap-siap masukkan set berpantang Shaklee dalam beg ke hospital. Dalam tu saya letakkan Ostematrix (sekarang dipanggil Osternutrix), ESP dan Vitamin C. Saya makan sebaik sahaja saya dimasukkan kembali ke wad. 

Bila dah gunakan set berpantang Shaklee, saya perasan luka cepat sembuh. Masa hari ke 3 atau 4 bersalin, masa tu kena tahan kat hospital, memang berjalan laju betul. Dah lupa baru berpantang sebab tak rasa sakit tempat jahitan tu, walaupun jahitan banyak sebab kena vakum. 

Alhamdulillah susu badan juga banyak dan pekat. Dan antara perkara yang paling membantu adalah melawaskan pembuangan. Pada hari ke 30 bersalin, saya mula mengalami sembelit teruk sehingga berdarah. Waktu ni, saya ambil Ostematrix dan alhamdulillah, masalah sembelit saya selesai dalam masa 2 hari. 

Secara amnya, set berpantang Shaklee ni memberikan nutrien penting yang diperlukan oleh tubuh saya. Ia membantu meningkatkan tenaga, mengurangkan keletihan, dan mempercepatkan pemulihan. Selain itu, set ini juga membantu meningkatkan penghasilan susu ibu saya, yang merupakan perkara yang sangat penting untuk ibu yang menyusukan bayi.







Apa yang ada dalam set berpantang Shaklee?


Secara keseluruhan, pengalaman saya menggunakan set berpantang Shaklee sangat positif. Produk-produknya mudah digunakan dan berkualiti tinggi. Saya juga yakin bahawa saya memberikan nutrisi yang baik kepada tubuh saya dan bayi saya melalui penggunaan set ini. Selain itu, sokongan dan maklumat yang saya terima daripada komuniti Shaklee juga sangat berharga.

Inilah set berpantang Shaklee tu. 



ESP 

Membantu menguatkan rahim, memekatkan susu (milkbooster), mencantikkan kulit dan memperbaiki struktur kulit selepas hamil (strectchmark, selulit dan masalah kulit), mengawal nafsu makan dan mambentuk bentuk badan yang cantik.


Vitamin C

Menguatkan sistem imun, mempercepatkan pembaikan luka, amat baik untuk menguatkan sistem imun bayi juga melalui penyaluran susu ibu.


Ostematrix

Melawaskan pembuangan, milkbooster, mengelakkan cramp, sakit lutut dan sakit badan.


Alfalfa Complex

Membuang angin dalam badan, milkbooster, merawat keputihan dan masalah dalaman, agen perapat.


Vitalize 

Multivitamin yang menyalurkan dan melengkapkan keperluan mikronutrien dalam badan. Menambah tenaga.


Zinc

Membantu penyembuhan yang lebih cepat dan mengeringkan luka bersalin. 


Omega Guard

Mengandungi DHA dan EPA untuk perkembangan minda anak dan ibu, membakar lemak berlebihan, membantu membuang selulit dan mengempiskan perut. 


Kesimpulan


Dalam blog ini, saya telah berkongsi pengalaman berpantang saya dengan menggunakan set berpantang Shaklee. Saya amat berpuas hati dengan produk-produk dalam set ini dan merasai manfaat kesihatan yang baik. 

Bagi anda yang nak dapatkan set Shaklee ni, boleh berhubung dengan saya. Saya sebagai seorang postnatal therapist sangat menggalakkan anda memgambil set berpantang Shaklee ni untuk penyembuhan dan kebaikan yang optimum. 




Puan Shasratul Ameerah Shaklee Independent Distributor : ID 1858822 Pemilik dan pengusaha Meera Confinement Care Contact : 0102888494 #NextLevelBlogging #BlogMegaShaklee #ShakleeThrive2023 #ShakleeTriumph2023

No comments:

Post a Comment

Buasir : Punca & Cara Rawatan Paling Berkesan dan Selamat

      Buasir merupakan salah satu masalah yang kerap berlaku pada zaman sekarang. Na...