Pages - Menu

08 December 2014

Nak Kulit Cantik Dan Gebu Dengan Shaklee Collagen Powder?


Kolagen, cantik, gebu


Assalamualaikum semua. Jom hari ni bincang pasal nak jadi cantik. Saya yakin ramai orang nak kulit cantik dan gebu gebas. Ada yang nak untuk kepuasan diri sendiri, ada yang nak sebab nak bagi suami makin jatuh cinta. Tak kurang juga nak kulit cantik sebab hari bahagia bakal menjelang. Rata-rata orang ramai akan memilih kolagen.Persoalannya, apa itu kolagen?

Apa Itu Kolagen?

Untuk pengetahuan semua, lelaki mahupun perempuan yang semakin meningkat dewasa aka mula kehilangan banyak protein pada kulit muka. Bermula seawal umur 25 tahun! Dan bila ia dah mula hilang, muka akan mula Nampak kusam dan kurang berseri.

Kolagen ni sebenarnya sejenis protein yang ada pada kulit. Ia mengambil peratusan lebih kurang 25% daripada jumlah protein dalam badan kita. Banyak kan? Sebab tu bila ia dah mula hilang, keanjalan kulit pun akan mula hilang.
Kolagen, cantik, gebu
Sumber gambar
Kolagen bekerjasama dengan elastin untuk menyokong tisu badan. Gabungan kedua-dua bahan penting ini memberikan kesan tegangan dan kekuatan. Ia sangat penting bagi kebanyakan organ dalam badan lebih-lebih lagi peparu, jantung dan ginjal. Jadi agak-agak apa akan jadi jika kolagen ni semakin hilang? Rujuk gambar di bawah.

kolagen, cantik, gebu, sihat
Sumber gambar

Siapa Yang Perlukan Kolagen?

1.        Lelaki atau wanita yang nak kembalikan keanjalan kulit.
Penting ke nak kembalikan keanjalan kulit? Terpulang pada individu. Bagi saya sendiri, penting untuk suami J

2.        Pelajar
Kenapa pelajar pun perlukan kolagen? Sebab kolagen ni bagus untuk mereka yang ada masalah mudah lupa.

3.        Artis
Artis sudah semestinya kena sentiasa jaga kecantikan dan penampilan masing-masing kan? Barulah orang suka tengok. Macam Rozita Che Wan.

4.        Mangsa kebakaran
Kolagen secara saintifiknya membantu merawat dan mengganti semula kulit yang terbakar atau melecur. Bukan itu sahaja, mereka yang nak hilangkan apa-apa parut juga digalakkan mengambil kolagen.

5.        Orang yang mudah sakit
Kolagen membantu meningkatkan metabolisme badan.


Shaklee Collagen Powder

Kolagen, cantik, gebu, sihat

Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah.

Kolagen, kulit cantik, gebu, sihat


Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Buat masa ini, rata-rata pengguna shaklee collagen powder mengambil masa lebih kurang 8 minggu untuk mendapatkan kulit yang cantik menawanUntuk mengetahui betapa hebatnya kolagen Shaklee ni, kena la cuba sendiri ye. Testimoni terbaik adalah testimoni daripada diri kita sendiri J

Mahu cuba? Whatsapp sekarang untuk tawaran yang terbaik! 



P/s : Setiap pembelian melalui saya, anda layak mendapat konsultasi percuma daripada saya.
Bagi yang berminat untuk menjadi ahli, saya memberi jaminan bahawa :
1) Anda memilih rumah yang betul
2) Masuk ke dalam Whatsapp group rahsia rumah kami
3) Bantuan dan tunjuk ajar yang jitu

Untuk sebarang pembelian atau ingin mendaftar sebagai ahli, anda boleh menghubungi saya :

Ameerah
010-2888494
Instagram : eeameera
FB Page : A step for a healthy life
https://www.facebook.com/ameerah.shaklee?ref=hl


Lots of love,





Terima Kasih

06 December 2014

As-Sami', Yang Maha Mendengar

Setiap apa yang kita fikir, kita rasa mahupun yang kita bisik pada diri kita, tidak kan ada seorang pun yang tahu melainkan kita sendiri yang beritahu hal itu kepada orang lain.
Walaupun hakikatnya orang luar boleh membaca raut wajah kita, namun tidak semestinya tekaan itu betul. Kadang-kadang kita rasa seperti nak luahkan pada seseorang, tetapi tidak pasti siapakah orangnya. Pernah rasa macam tu? Mesti pernah kan..

Yakin pada Allah, jangan bersedih, Allah Maha Mendengar


Kita mungkin lupa, sebenarnya ada yang Maha Mendengar, tidak ada satu pun yang terkecuali daripada pendengaran Allah. As-Sami' sangat dekat dengan kita bahkan lebih dekat daripada pembuluh darah kita. Terlalu dekat kan? Tetapi kita tidak sedar atau kita mungkin sedar, cuma kita tidak pernah aplikasikan dalam kehidupan kita. 

Selalu sahaja kita harapkan ada orang yang akan mendengar setiap luahan hati kita, tetapi kita lupa bahawa kita ada Allah. Allah sentiasa ingin mendengar setiap rintihan hambaNya.
Jom kita bincang, apa yang kita boleh hayati daripada nama Allah yang satu ini.

1. Senang sangat hendak mengadu pada Allah. Kita tidak perlu sebut pun, Allah boleh dengar. Kita fikir sahaja pun Allah boleh tahu. Mudahnya mengadu pada Allah.

2. Peneman yang paling baik adalah Allah. Dia sangat dekat dengan kita, mengetahui setiap perkara yang terdetik, memahami setiap isi hati kita. Allah mendengar rintihan hati kita. Allah memberi kekuatan kepada kita.

3. Berfikir sebelum menyuarakan sesuatu sama ada secara lahiriah atau zahiriah. Setiap fikiran itu ada nilainya di sisi Allah. Fikirkan hanya perkara yang baik. InsyaAllah baik yang kita mintak, baiklah yang Allah akan bagi. Dan ingat bahawa Allah sentiasa ada dekat dengan kita :)


Pertolongan Allah, dekat


Terima Kasih

© Ameerah Zulkhairi | Template Designed By MH