Pages - Menu

21 November 2014

GET CLEAN WATER PITCHER SHAKLEE

Assalamualaikum semua!

Hari ni nak kongsi sikit pasal air yang kita minum sehari-hari. Ada tak sesiapa kat sini rasa sama seperti yang saya rasa. Setiap kali buka paip, air karat yang keluar dahulu. Seksa kan?

Sebab kita sama-sama tahu walaupun air tu nampak bersih, tapi masih ada plumbum yang berkarat, ammonia, klorin, fluorida dan sebagainya. Beruntung juga praktikal kat syarikat air ni, tahu la juga apa yang dimasukkan ke dalam air untuk pastikan air tu jernih dan boleh digunakan oleh penduduk sekitar.

Sebab tu jujur saya katakan, saya tidak pernah minum air daripada paip rumah saya di Melaka ni walaupun dah dimasak. Mungkin sebab lidah terlebih sensitif, rasa air paip tu tidak hilang. Jadi rasanya seperti minum air paip juga kecuali kalau buat air manis.

Jadi saya nekad untuk isi air daripada mesin air RO sahaja. Mula-mula memang tidak rasa apa-apa, tetapi lama-kelamaan mula rasa sakit tekak. Tambah pula bila terbaca berita mengenai air RO ni. Boleh baca risiko air RO di sini. 

air bersih, water pitcher terbaik


Bayangkan sekali isi, 1 botol 6 liter dah RM1.20.. Katakan kita minum 2 liter sehari minimum. 1 botol tahan 3 hari. Kalau 30 hari, jumlah semuanya adalah RM36.00. Itu kalau seorang minum. Katakan ahli keluarga kita ada 3 orang. Kita, suami dan sorang anak. Jumlahnya akan jadi RM108 sebulan hanya untuk air masak! Dan kita dapat percuma risiko lagi.


GET CLEAN WATER PITCHER

Sekarang, saya dah berhenti isi air dekat mesin RO. Jadi dalam proses pencarian penapis air yang baik dan mampu milik (maklumlah baru kahwin, jadi kena pandai kawal dan gunakan duit), saya pilih penapis air ni, sebab ia sangat hebat!



Set penuh Get Clean Water Pitcher Shaklee

5 November 2014


Bermulalah perkenalan kami. Sampai-sampai je bungkusan Shaklee tu, terus buka! Tak sabar nak tengok, guna dan rasai kebaikan penapis air ni. Hihi.
Sampainya dalam set seperti ini.

Merujuk kepada gambar :

1. Sebelah kiri sekali adalah Housing kit (bekas untuk blok karbon) dan 1 blok karbon untuk dimasukkan dalam Housing Kit itu nanti.

2. Di tengahnya, penapis itu sendiri. Rupa dia macam jug, dan kita boleh nampak air tu dengan jelas. Jadi kita boleh nampak air tu jernih sahaja. Suka3!


3. Yang kanan sekali, 3 blok karbon untuk anda tukar nanti. Satu blok karbon kena tukar apabila bacaab sudah mencapai 80 gallon.

Kod : 52114

Inilah rupa penapis tu. Jelas kan. Jadi senang nak tengok air tu sudah ditapis sampai mana


Nampak penunjuk sukatan air tu? Uniknya penapis ni sebab kita boleh tahu bila masa yang sesuai untuk kita tukar blok karbon yang kita guna.


Ok, ini gambar yang lebih jelas. Bacaan 'Set' adalah pada masa mula-mula kita nak guna penapis ni. Nanti bila dah tapis air, penunjuk tu akan bergerak. Penunjuk ni mewakili berapa gallon air kita dah tapis. Bila dia dah pusing sampai la ke perkataan 'set ' balik, maknanya kita kena tukar karbon tu..


Kod : 52116

Inilah 3 blok karbon untuk diganti tu. Memang berbaloi..


Kod : 52117

Housing Kit + blok karbon


Ini rupa dia sebelum dipasang..


Dan kita akan masukkan blok karbon ni ke dalam Housing Kit tu sebelum kita masukkan dalam Pitcher tu nanti.

Macam mana nak pasang? 

Jangan bimbang. Dalam setiap kotak tu nanti dah diterangkan satu persatu apa yang perlu kita buat. Jadi, tak perlu risau.

Harga?


Biasanya barang baik mesti la harganya pun mahal. Mesti fikir macam tu kan? Jangan risau! Harga mampu milik. Lagipun berbaloi-baloi. Untuk pertanyaan dan harga boleh Whatsapp saya terus ke 0102888494. Tawaran istimewa menanti ;)


Mahu cuba? Whatsapp sekarang untuk tawaran yang terbaik! 



P/s : Setiap pembelian melalui saya, anda layak mendapat konsultasi percuma daripada saya.
Bagi yang berminat untuk menjadi ahli, saya memberi jaminan bahawa :
1) Anda memilih rumah yang betul
2) Masuk ke dalam Whatsapp group rahsia rumah kami
3) Bantuan dan tunjuk ajar yang jitu

Untuk sebarang pembelian atau ingin mendaftar sebagai ahli, anda boleh menghubungi saya :

Ameerah
010-2888494
Instagram : eeameera
FB Page : A step for a healthy life
https://www.facebook.com/ameerah.shaklee?ref=hl


Lots of love,





Terima Kasih

No comments:

© Ameerah Zulkhairi | Template Designed By MH