Pages - Menu

08 December 2014

Nak Kulit Cantik Dan Gebu Dengan Shaklee Collagen Powder?


Kolagen, cantik, gebu


Assalamualaikum semua. Jom hari ni bincang pasal nak jadi cantik. Saya yakin ramai orang nak kulit cantik dan gebu gebas. Ada yang nak untuk kepuasan diri sendiri, ada yang nak sebab nak bagi suami makin jatuh cinta. Tak kurang juga nak kulit cantik sebab hari bahagia bakal menjelang. Rata-rata orang ramai akan memilih kolagen.Persoalannya, apa itu kolagen?

Apa Itu Kolagen?

Untuk pengetahuan semua, lelaki mahupun perempuan yang semakin meningkat dewasa aka mula kehilangan banyak protein pada kulit muka. Bermula seawal umur 25 tahun! Dan bila ia dah mula hilang, muka akan mula Nampak kusam dan kurang berseri.

Kolagen ni sebenarnya sejenis protein yang ada pada kulit. Ia mengambil peratusan lebih kurang 25% daripada jumlah protein dalam badan kita. Banyak kan? Sebab tu bila ia dah mula hilang, keanjalan kulit pun akan mula hilang.
Kolagen, cantik, gebu
Sumber gambar
Kolagen bekerjasama dengan elastin untuk menyokong tisu badan. Gabungan kedua-dua bahan penting ini memberikan kesan tegangan dan kekuatan. Ia sangat penting bagi kebanyakan organ dalam badan lebih-lebih lagi peparu, jantung dan ginjal. Jadi agak-agak apa akan jadi jika kolagen ni semakin hilang? Rujuk gambar di bawah.

kolagen, cantik, gebu, sihat
Sumber gambar

Siapa Yang Perlukan Kolagen?

1.        Lelaki atau wanita yang nak kembalikan keanjalan kulit.
Penting ke nak kembalikan keanjalan kulit? Terpulang pada individu. Bagi saya sendiri, penting untuk suami J

2.        Pelajar
Kenapa pelajar pun perlukan kolagen? Sebab kolagen ni bagus untuk mereka yang ada masalah mudah lupa.

3.        Artis
Artis sudah semestinya kena sentiasa jaga kecantikan dan penampilan masing-masing kan? Barulah orang suka tengok. Macam Rozita Che Wan.

4.        Mangsa kebakaran
Kolagen secara saintifiknya membantu merawat dan mengganti semula kulit yang terbakar atau melecur. Bukan itu sahaja, mereka yang nak hilangkan apa-apa parut juga digalakkan mengambil kolagen.

5.        Orang yang mudah sakit
Kolagen membantu meningkatkan metabolisme badan.


Shaklee Collagen Powder

Kolagen, cantik, gebu, sihat

Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah.

Kolagen, kulit cantik, gebu, sihat


Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Buat masa ini, rata-rata pengguna shaklee collagen powder mengambil masa lebih kurang 8 minggu untuk mendapatkan kulit yang cantik menawanUntuk mengetahui betapa hebatnya kolagen Shaklee ni, kena la cuba sendiri ye. Testimoni terbaik adalah testimoni daripada diri kita sendiri J

Mahu cuba? Whatsapp sekarang untuk tawaran yang terbaik! 



P/s : Setiap pembelian melalui saya, anda layak mendapat konsultasi percuma daripada saya.
Bagi yang berminat untuk menjadi ahli, saya memberi jaminan bahawa :
1) Anda memilih rumah yang betul
2) Masuk ke dalam Whatsapp group rahsia rumah kami
3) Bantuan dan tunjuk ajar yang jitu

Untuk sebarang pembelian atau ingin mendaftar sebagai ahli, anda boleh menghubungi saya :

Ameerah
010-2888494
Instagram : eeameera
FB Page : A step for a healthy life
https://www.facebook.com/ameerah.shaklee?ref=hl


Lots of love,





Terima Kasih

06 December 2014

As-Sami', Yang Maha Mendengar

Setiap apa yang kita fikir, kita rasa mahupun yang kita bisik pada diri kita, tidak kan ada seorang pun yang tahu melainkan kita sendiri yang beritahu hal itu kepada orang lain.
Walaupun hakikatnya orang luar boleh membaca raut wajah kita, namun tidak semestinya tekaan itu betul. Kadang-kadang kita rasa seperti nak luahkan pada seseorang, tetapi tidak pasti siapakah orangnya. Pernah rasa macam tu? Mesti pernah kan..

Yakin pada Allah, jangan bersedih, Allah Maha Mendengar


Kita mungkin lupa, sebenarnya ada yang Maha Mendengar, tidak ada satu pun yang terkecuali daripada pendengaran Allah. As-Sami' sangat dekat dengan kita bahkan lebih dekat daripada pembuluh darah kita. Terlalu dekat kan? Tetapi kita tidak sedar atau kita mungkin sedar, cuma kita tidak pernah aplikasikan dalam kehidupan kita. 

Selalu sahaja kita harapkan ada orang yang akan mendengar setiap luahan hati kita, tetapi kita lupa bahawa kita ada Allah. Allah sentiasa ingin mendengar setiap rintihan hambaNya.
Jom kita bincang, apa yang kita boleh hayati daripada nama Allah yang satu ini.

1. Senang sangat hendak mengadu pada Allah. Kita tidak perlu sebut pun, Allah boleh dengar. Kita fikir sahaja pun Allah boleh tahu. Mudahnya mengadu pada Allah.

2. Peneman yang paling baik adalah Allah. Dia sangat dekat dengan kita, mengetahui setiap perkara yang terdetik, memahami setiap isi hati kita. Allah mendengar rintihan hati kita. Allah memberi kekuatan kepada kita.

3. Berfikir sebelum menyuarakan sesuatu sama ada secara lahiriah atau zahiriah. Setiap fikiran itu ada nilainya di sisi Allah. Fikirkan hanya perkara yang baik. InsyaAllah baik yang kita mintak, baiklah yang Allah akan bagi. Dan ingat bahawa Allah sentiasa ada dekat dengan kita :)


Pertolongan Allah, dekat


Terima Kasih

21 November 2014

GET CLEAN WATER PITCHER SHAKLEE

Assalamualaikum semua!

Hari ni nak kongsi sikit pasal air yang kita minum sehari-hari. Ada tak sesiapa kat sini rasa sama seperti yang saya rasa. Setiap kali buka paip, air karat yang keluar dahulu. Seksa kan?

Sebab kita sama-sama tahu walaupun air tu nampak bersih, tapi masih ada plumbum yang berkarat, ammonia, klorin, fluorida dan sebagainya. Beruntung juga praktikal kat syarikat air ni, tahu la juga apa yang dimasukkan ke dalam air untuk pastikan air tu jernih dan boleh digunakan oleh penduduk sekitar.

Sebab tu jujur saya katakan, saya tidak pernah minum air daripada paip rumah saya di Melaka ni walaupun dah dimasak. Mungkin sebab lidah terlebih sensitif, rasa air paip tu tidak hilang. Jadi rasanya seperti minum air paip juga kecuali kalau buat air manis.

Jadi saya nekad untuk isi air daripada mesin air RO sahaja. Mula-mula memang tidak rasa apa-apa, tetapi lama-kelamaan mula rasa sakit tekak. Tambah pula bila terbaca berita mengenai air RO ni. Boleh baca risiko air RO di sini. 

air bersih, water pitcher terbaik


Bayangkan sekali isi, 1 botol 6 liter dah RM1.20.. Katakan kita minum 2 liter sehari minimum. 1 botol tahan 3 hari. Kalau 30 hari, jumlah semuanya adalah RM36.00. Itu kalau seorang minum. Katakan ahli keluarga kita ada 3 orang. Kita, suami dan sorang anak. Jumlahnya akan jadi RM108 sebulan hanya untuk air masak! Dan kita dapat percuma risiko lagi.


GET CLEAN WATER PITCHER

Sekarang, saya dah berhenti isi air dekat mesin RO. Jadi dalam proses pencarian penapis air yang baik dan mampu milik (maklumlah baru kahwin, jadi kena pandai kawal dan gunakan duit), saya pilih penapis air ni, sebab ia sangat hebat!



Set penuh Get Clean Water Pitcher Shaklee

5 November 2014


Bermulalah perkenalan kami. Sampai-sampai je bungkusan Shaklee tu, terus buka! Tak sabar nak tengok, guna dan rasai kebaikan penapis air ni. Hihi.
Sampainya dalam set seperti ini.

Merujuk kepada gambar :

1. Sebelah kiri sekali adalah Housing kit (bekas untuk blok karbon) dan 1 blok karbon untuk dimasukkan dalam Housing Kit itu nanti.

2. Di tengahnya, penapis itu sendiri. Rupa dia macam jug, dan kita boleh nampak air tu dengan jelas. Jadi kita boleh nampak air tu jernih sahaja. Suka3!


3. Yang kanan sekali, 3 blok karbon untuk anda tukar nanti. Satu blok karbon kena tukar apabila bacaab sudah mencapai 80 gallon.

Kod : 52114

Inilah rupa penapis tu. Jelas kan. Jadi senang nak tengok air tu sudah ditapis sampai mana


Nampak penunjuk sukatan air tu? Uniknya penapis ni sebab kita boleh tahu bila masa yang sesuai untuk kita tukar blok karbon yang kita guna.


Ok, ini gambar yang lebih jelas. Bacaan 'Set' adalah pada masa mula-mula kita nak guna penapis ni. Nanti bila dah tapis air, penunjuk tu akan bergerak. Penunjuk ni mewakili berapa gallon air kita dah tapis. Bila dia dah pusing sampai la ke perkataan 'set ' balik, maknanya kita kena tukar karbon tu..


Kod : 52116

Inilah 3 blok karbon untuk diganti tu. Memang berbaloi..


Kod : 52117

Housing Kit + blok karbon


Ini rupa dia sebelum dipasang..


Dan kita akan masukkan blok karbon ni ke dalam Housing Kit tu sebelum kita masukkan dalam Pitcher tu nanti.

Macam mana nak pasang? 

Jangan bimbang. Dalam setiap kotak tu nanti dah diterangkan satu persatu apa yang perlu kita buat. Jadi, tak perlu risau.

Harga?


Biasanya barang baik mesti la harganya pun mahal. Mesti fikir macam tu kan? Jangan risau! Harga mampu milik. Lagipun berbaloi-baloi. Untuk pertanyaan dan harga boleh Whatsapp saya terus ke 0102888494. Tawaran istimewa menanti ;)


Mahu cuba? Whatsapp sekarang untuk tawaran yang terbaik! 



P/s : Setiap pembelian melalui saya, anda layak mendapat konsultasi percuma daripada saya.
Bagi yang berminat untuk menjadi ahli, saya memberi jaminan bahawa :
1) Anda memilih rumah yang betul
2) Masuk ke dalam Whatsapp group rahsia rumah kami
3) Bantuan dan tunjuk ajar yang jitu

Untuk sebarang pembelian atau ingin mendaftar sebagai ahli, anda boleh menghubungi saya :

Ameerah
010-2888494
Instagram : eeameera
FB Page : A step for a healthy life
https://www.facebook.com/ameerah.shaklee?ref=hl


Lots of love,





Terima Kasih

20 November 2014

Semanis Kurma Bersama Dr.Azizan Osman

Siapa tidak kenal Dr. Azizan Osman. Usahawan berjaya yang juga merupakan seorang penulis, penceramh, jurulatih kejayaan dan pakar pemasaran No.1 Asia!

Shaklee, bangkit, yakin boleh, terus berusaha

Saya sangat-sangat kagum dengan beliau. Mula berkecimpung dalam bidang perniagaan sejak tahun 1998, sudah banyak kegagalan beliau temui, tetapi tetap bangkit dan akhirnya berjaya membuktikan Islam boleh!

Itu yang menjadi sumber inspirasi saya. Dan di sini ada beberapa perkongsian daripada beliau, sumbernya adalah rancangan Semanis Kurma di TV9. Hihi..

Topik yang dibincangkan adalah 'BANGKIT'. Saya percaya pada kegagalan. Sebab kalau kita tidak pernah mengalami kegagalan, kalau kita tidak pernah jatuh, macam mana kita nak bangkit?

Cube tengok adik-adik atau anak kita. Yang paling dekat dengan saya, anak kepada kawan saya, 'Aisyah 'Insyirah. Umurnya sekarang 6 bulan. Comel budaknya ;)



Inilah 'Insyirah, budak comot!

Ok, balik kepada tajuk perbincangan. Saya selalu perhatikan pembesaran dan perkembangan 'Insyirah ni, dan saya belajar sesuatu daripada dia. Tidak cepat putus asa, dan jangan mengalah. Dia dah boleh meniarap, sekarang sedang cuba nak angkat punggung, nak merangkak. Selalu sahaja usaha dia menemui kegagalan. Sampai nangis-nangis masa mula-mula nak cuba tu. Tetapi idia tak pernah putus asa. Dia akan cuba juga sampai boleh angkat sedikit demi sedikit.

Daripada situ saya belajar bahawa kita tak boleh putus asa untuk dapatkan sesuatu! Apa pun yang terjadi, jiwa kena kental, kalau tidak sampai bila-bila kita tidak akan belajar untuk bangkit.

Dr Azizan berkata :

1. Proses bangkit tidak semudah yang dikata. Ada orang yang akan ambil masa. Yang penting, untuk bangkit perlukan kekuatan.

2. Dr Azizan sendiri pun banyak kali gagal. SPM 2 kali, lesen memandu juga 2 kali. Bisnes pun pernah gagal malah pernah dikejar Along. Pernah juga satu ketika terpaksa lelong rumah mak. Namun, percaya pada Allah, percaya pada diri sendiri. Itu adalah kunci untuk bangkit!

3. Allah bagi ujian untuk kita rendahkan diri kepada Allah.. kembali bersujud pada Dia

4. Inspirasi DAO untuk berjaya ialah ibunya yang berumur 71 tahun.

5. Seorang cina menasihatkan:
Perlu ada mentor untuk berjaya dalam apa jua bidang. Dengan kata lain, guru. Jadi, walau siapa pun guru kita, walaupun dia merupakan tukang sapu di tepi jalan, hormatlah dia seadanya kerana Allah telah datangkan dia kepada kita untuk berkongsi ilmu. Itu adalah nikmat daripada Allah.

6. DAO cerita selepas tu dia dah berjaya, akan tetapi dia leka. Kemudian Allah uji lagi dengan keruntuhan rumahtangga disebabkan kelekaan hubungan dengan Allah. Sejak daripada hari tu, DAO selalu menjaga solat, amalkan solat sunat tahajud dan solat sunat dhuha.

7. Bangkit perlukan kekuatan dalaman. Allahsentiasa bagi kekuatan
La haula wala kuwwata illa billah (Dan tiada daya upaya selain daripada kekuasaanNya)

8. Doa DAO untuk mencari yang terbaik untuk dirinya selama 4 bulan, DAO tak pernah tinggal solat tahajud setiap malam. Apa yang beliau mintak adalah :
  • bisnes yang boleh berjaya dunia akhirat
  • bisnes untuk manfaat org lain. Bagi kekayaan sebanyak mana pun tetapi untuk manfaat org lain
  • masa yang banyak supaya boleh jaga diri, jaga amalan, jaga keluarga dan yang paling penting, jaga ibu
  • Nak mendekati Allah.
9. Ibarat kepompong menjadi rama-rama. 

Ada satu kajian, Saintis pernah tolong pecahkan kepompong. Memang rama-rama boleh keluar tetapi ia tidak dapat terbang.. Rama-rama perlu pecahkan sendiri kepompong tu supaya ia boleh memberi kekuatan kepada kepaknya untuk terbang. Sama seperti kita, untuk bangkit menjadi orang yang berjaya, kita sendiri kena pecahkan kepompong kita, kita sendiri kena pecahkan segala tembok yang menghalang. 

10. Pesan DAO :
  • Jaga hubungan dengan Allah, Allah akan jaga kita
  • Kejayaan mesti seimbang dunia akhirat
11. B.A.N.G.K.I.T itu adalah :

                B - berani berhijrah
                A - Attitude - orang berjaya mempunyai sifat orang yang
                      berjaya (mahmudah bukan mazmumah)
                N - niat haruslah seiring dengan misi dan matlamat
                G-  gigih - Untuk terus bergerak
                K - kawan sebagai pendorong
                I -  ilmu yang benar
                T - taqwa kepada Allah

12. Ada 7 aspek yang perlu seimbang:
  • minat sendiri - beri masa untuk diri sendiri (main bola, memancing)
  • spiritual - hubungan dengan Allah
  • kesihatan - biar kita sihat secara keseluruhan / optimum
  • kewangan yang stabil
  • kerjaya / perniagaan / tugasan
  • hubungan silaturrahim  dengan orang lain- wujudkan masa dengan ibu bapa, insyaAllah kita akan dapat ketenangan
  • sumbangan kita kepada orang lain

13. Solat kita adalah terjemahan hidup kita. Kenapa kita kena khusyuk dalam solat? Sebab khusyuk mengajar erti fokus. Apabila kita fokus dalam solat, insyaAllah kita fokus dalam apa sahaja yang kita buat dalam hidup kita.

14. Sentiasa ingat ! Apabila nilai hidup kita semakin tinggi, hidup kita semakin hebat, cabaran yang mendatang pun akan jadi semakin hebat. Kebergantungan hanya kepada Allah, insyaAllah hidup kita akan dipermudahkan :) 

Seperti perumpamaan pemandu kapal terbang dengan pemandu bas.
Pendapatan pemandu kapal terbang yang membawa 200 orang penumpang tidak sama dengan pemandu bas yang membawa 40 orang penumpang. Sebab lagi besar tanggungjawab yang kita boleh bawa, lagi besar ganjaran yang kita boleh dapat.

15. Tukar suasana dan pilih kawan yang betul - Jangan gesek biola.

16. Baca surah al-insyirah: "Setiap kesusahan pasti ada kesenangan". Selalu ulang ayat tu supaya kepercayaan kita lagi kuat kepada Allah.


By the way, credit to Master Hafsah for sharing the content :)
Really appreciate it since I literally don't have time to watch the programme. 

 ~ This is why i love this usrah. Would like to be part of our family? Our pleasure :)






Terima Kasih

18 November 2014

ISTERI DERHAKA?

Bismillahirrahmanirrahim..

Ini adalah sebuah cerita benar yang saya dapat daripada Whatsapp kawan-kawan saya. Bila baca cerita-cerita macam ni, terfikir juga, sanggup ke kita berkorban sama seperti akak kita ni. Meh baca dulu.

Indonesia: Ketika aku sedang menanti teman menjemput ku di masjid, aku melihat seorang wanita berjilbab seperti menunggu seseorang juga. Lalu aku menegurnya untuk berbual bual sambil menanti teman menjemput ku pulang.

Selepas bertanya khabar dan berbual seketika, tiba2 wanita itu bertanya, "Cik sudah berkahwin?". Jawabku, "Belum". Dan aku bertanya pula, "Tunggu siapa?". Jawabnya, "Menunggu suami."

Aku melihat wanita ini membawa beg laptop dan satu beg yang besar. Seperti wanita berkarier. Lalu aku beranikan diri untuk bertanya, "Kakak kerja di mana?"

"Alhamdulillah 2 jam tadi, secara rasminya saya tidak bekerja lagi," jawabnya dan terpancar sinar kegembiraan di wajahnya. Lalu aku bertanya, "Kenapa?".

Jawabnya tegas, "Ini adalah langkah awal untuk wanita yg berkarier untuk lebih taat kepada suaminya." Aku kehairanan dengan jawapannya apatah lagi melihat dia tersenyum.

"Saudari boleh saya ceritakan kenapa. Semoga ia boleh dijadikan pelajaran yg baik. Saya bekerja di pejabat yg mana gaji saya 10 kali ganda lebih besar dari suami. Suami saya di waktu pagi berniaga roti bakar dan di waktu petang berniaga ais cendol."

"Kami baru bernikah 3 bulan dan kelmarin buat pertama kalinya saya menangis kerana merasa derhaka kepada suami. Saudari tahu kenapa? Waktu itu jam 7 malam suami saya akan menjemput saya seperti biasa di pejabat. Kebiasaannya jam 3 saya sudah pulang tapi pada hari itu kerja saya sangat banyak. Sampai di rumah saya kepenatan."

"Kerana kepenatan kepala saya begitu pening. Kebetulan suami saya beritahu badannya seperti berangin dan kepalanya pening juga. Dia meminta saya mengambilkannya air segelas. Saya kata saya sgt keletihan dan memintanya ambil sendiri."

" Jam 11.30 malam baru saya tersedar dan cepat2 menunaikan solat Isyak. Selepas solat saya melihat suami lena tidur. Saya ke dapur dan melihat pinggan mangkuk sudah dicuci. Pakaian kami sudah dibasuh. Siapa lagi yg buat jika bukan suami saya."

"Astagfirullah, bukankah suami saya juga beritahu dia juga pening kepala. Rasa hiba mula saya rasakan. Lalu saya ke bilik utk menerangkan kpdnya keadaan saya tadi. Saya tgk dia lena tapi saya pegang wajahnya. Masyallah panas sungguh badannya. Dia demam panas."

"Saya teringat kata2 terakhirnya sebelum saya tertidur tadi. Dia hanya menyuruh saya mengambilkannya air saja tapi saya membantahnya. Air mata saya ini menitis mengenangkan saya melupakan hak2 suami saya," ujarnya.

Subhanallah, aku melihat kakak ini bercerita dgn semangatnya,membuat hati ini sayu. Dan dapat ku lihat titisan air mata yang diusapnya.

Sambungnya lagi, "Dengan gaji yang saya miliki, saya merasa tak perlu meminta nafkah pada suami kerana gaji saya jauh lebih besar dari suami apatah lagi yg diberikan kepada saya nilainya begitu sedikit. Tapi suami selalu memberikan hasil jualannya dgn ikhlas dari lubuk hatinya."

Setiap kali memberikan hasil jualannya, dia selalu berkata “Umi, ini ada sedikit rezeki dari Allah. Ambil ya. Buat keperluan kita. Walaupun tidak banyak jumlahnya, mudah-mudahan Umi redho”, begitulah kata suami saya.

"Saat itu saya baru merasakan betapa harta ini membuat saya sombong dan derhaka pada nafkah yang diberikan suami saya, dan saya yakin hampir tidak ada wanita berkarier yg selamat dari fitnah ini”

“Alhamdulillah saya sekarang bernekad untuk berhenti bekerja, mudah-mudahan saya lebih tahu menghargai nafkah yang diberikan suami. Memang sifat wanita sering susah hati jika tanpa harta, dan kerana harta juga wanita sering lupa pengorbanan seorang suami.

“Saya berkunjung ke rumah orang tua, dan menceritakan niat saya ini. Saya sedih mereka dan saudara-mara tidak bersetuju niat saya untuk berhenti berkerja. Mereka membanding-bandingkan pekerjaan suami saya dgn suami2 yg lain.”

“Saudari tahu, saya hanya mampu menangis saat itu. Saya menangis bukan kerana apa yang dikatakan adik saya itu benar, Demi Allah bukan kerana itu. Tapi saya menangis kerana imam saya sudah DIPANDANG RENDAH olehnya.

"Bagaimana mungkin dia meremehkan setiap titis keringat suami saya, padahal dengan titisan keringat itu, Allah memandangnya mulia ? Bagaimana mungkin dia menghina org yang sentiasa membangunkan saya untuk sujud di malam hari? Bagaimana mungkin dia menghina org yang dengan kata2 lembutnya selalu menenangkan hati saya?"

"Di saat kebanyakan org lebih memilih jadi penganggur tetapi suami saya, tak ada rasa malu baginya utuk menafkahi isteri dgn nafkah yang halal. Itulah yang membuat saya begitu bangga pada suami saya."

"Suatu hari nanti jika saudari mendapat suami seperti suami saya, saudari tidak perlu malu untuk menceritakannya pekerjaan suami pada org lain. Bukan masalah pekerjaannya tapi masalah halalnya, berkahnya dan kita memohon pada Allah semoga Allah menjauhkan suami kita dari rezeki yg haram," kata2 terakhirnya sambil tersenyum manis padaku.

Kulihat dari kejauhan seorang laki2 dengan menggunakan motor buruk menghampiri ke arah kami, wajahnya ditutupi kaca helmet. Sambil mengucapkan salam, wanita itu meninggalkanku. Wajah wanita itu tenang sekali, wajah seorang isteri yg begitu redha.

Ya Allah…. Sekarang giliran aku yg menangis. Hari ini aku dapat pelajaran paling berkesan dalam hidupku. Pelajaran yang membuatku menghapuskan persepsi utk mencari org2 kaya sebagai calon suamiku yang selalu bermain dibenak pemikiran ku selama ini. Subhanallah..Walhamdulillah..Wa Laa ilaaha illallah…Allahu Akbar
Semoga pekerjaan, harta dan kekayaan tak pernah menghalangimu untuk tidak menerima pinangan dari laki2 yg baik agamanya..

Jujur, cerita ni beri kesan pada saya. Saya dah berkahwin 5 bulan. Tapi kalau dihitung, campur tolak darab bahagi semua, kami ni ibarat baru kahwin 2 bulan. Habis tu mana pergi 3 bulan lagi? 

Kekadang rasa macam derhakanya aku, bimbang juga kalau-kalau terdetik dalam hati suami, kahwin pun macam tak kahwin. Yela, sebut je kahwin tapi duduk jauh, tak boleh nak jalankan tugas hakiki sebagai seorang isteri. Allahu..

InsyaAllah looking forward for the best answer. Please pray for us :)

Miss this moment :)


Terima Kasih

16 November 2014

TESTIMONI OMEGA GUARD

This are few testimonials from the customers. Maaf tanpa gambar. Will update it :)

Apa pun, saya percaya testimoni setiap orang berbeza. Saya sendiri lebih suka mencuba berbanding tengok testimoni orang lain banyak-banyak sebab bila kita cuba, kita sendiri akan rasai kelainannya. Perubahan yang berlaku pada diri kita :)


# Anak Batuk Berkahak #

Puan Yeen Maszlee : “Semalam anak saya demam, batuk dan selsema. Saya degil tak nak bagi ubat so saya kasi 2 biji OmegaGuard dan 4 biji Vitamin C. Dari dok demam, dia dah tak demam. Pastu bangun pagi esoknya, terkeluar segumpal kahak kuning…”

# Anak Asthma #
Puan Surynn Zain : “Anak saya saya kasi minum Shaklee Mealshake dan OmegaGuard. Dulu bulan October & November tiap-tiap minggu semput dan terpaksa amik Nebulizer. Alhamdulillah sekarang dah OK…”

# Anak Selsema & Eczema #
Puan Atiqah Aziz : “Saya bagi anak start umur dia setahun setengah. Masa tu nak baikkan selsema dia. Masa tu notice kalau orang demam atau selsema, senang jangkit ke dia. Saya beranikan diri bagi anak makan OmegaGuard. Alhamdulillah, sekarang duduk dekat dengan orang yang demam dan selsema, anak tak kena apa-apapun. Yang bestnya, tak sangka pulak OmegaGuard tolong keringkan eczema anak. Sekarang dah boleh makan macam2..”
Puan Nor Fahidayu Masran : “Saya bagi OmegaGuard time anak saya selsema. Alhamdulillah hingus cepat kering dan tidur malam hidung dah tak sumbat…”

# Anak Hyperactive #
Puan Mumtaz Ummi : “Saya bagi anak saya umur 3 tahun makan start seminggu lepas. Alhamdulillah dia dah start tidur awal. Kalau dulu, pukul 12 baru nak tidur. Dia hyperactive sangat, sekarang dah Nampak perubahan. Dia pun Nampak makin senang nak focus masa buat aktiviti macam mewarna dan menulis. Kalau dulu, tau nak lompat jer!”

Mau cuba? Whatsapp sekarang untuk tawaran yang terbaik! 



P/s : Setiap pembelian melalui saya, anda layak mendapat konsultasi percuma daripada saya.
Bagi yang berminat untuk menjadi ahli, saya memberi jaminan bahawa :
1) Anda memilih rumah yang betul
2) Masuk ke dalam Whatsapp group rahsia rumah kami
3) Bantuan dan tunjuk ajar yang jitu

Untuk sebarang pembelian atau ingin mendaftar sebagai ahli, anda boleh menghubungi saya :

Ameerah
010-2888494
Instagram : eeameera
FB Page : A step for a healthy life
https://www.facebook.com/ameerah.shaklee?ref=hl


Lots of love,



Terima Kasih

15 November 2014

Doa Untuk Ibu Ayah

Kisah Mimpi Seorang Wali Ditanah Perkuburan



Dalam mimpinya, seorang wali ternampak ahli-ahli kubur sedang mengais-ngais rumput seperti mencari sesuatu. Tiba-tiba beliau terlihat ada seorang ahli kubur yang sudah berusia sedang duduk berehat diatas kuburnya sendiri.Nampak begitu tenang sekali. Beliau mengambil keputusan untuk bertanyakan kepada orang tua tersebut.

Wali : Pakcik, kenapa pakcik sedang duduk berehat dengan tenang sedangkan ramai ahli kubur yang lain sedang mengais-ngais rumput di situ.

Pakcik : Jikalau kamu mahu jawapannya, esok kau pergi ke pasar dan cari penjual daging yang masih muda di pasar. Penjual daging itu ialah saudara aku sendiri.

Wali tersebut pun beredar daripada situ. Keesokan harinya, wali itu pun menjumpai penjual daging muda di pasar tersebut. Beliau hanya memerhati dari jauh kelakuan penjual daging tersebut.Selepas penjual daging tersebut menjual dagingnya, dia sambung membaca Al-Quran. Wali tadi mengambil keputusan untuk berjumpa dengan pemuda tersebut.

Wali : Assalamualaikum orang muda! Saya ada beberapa soalan untuk orang muda. Kau ada seorang ahli kerabat di kubur kampung ini?

Penjual daging : Ya ada. Itu ialah bapaku.

Wali : Aku terlihat ayahmu dalam mimpiku, beliau tenang di sana. Apa yang kau lakukan untuk ayah kau wahai anak muda?

Penjual daging : Aku membaca Al-quran dan aku berdoa kepada Allah. Jika bacaan aku itu terdapat pahalanya, aku sedekahkannya pada ayahku.

Pada fikiran kamu, kenapa ahli kubur yang lain sedang mengais-ngais rumput di situ?

Jawapannya ialah, mereka sedang mencari tempias-tempias doa yang didoakan oleh orang ramai dan lafaz " Ala kulli muslimana wal muslimat, wal mukminina wal mukminat".
Manakala pakcik tua tadi hanya duduk berehat kerana doa anaknya hanya khas untuknya.

PESANAN PENAJA

Jom perbanyakkan berdoa untuk kedua ibubapa kita, samada yang masih hidup atau sudah meninggalkan kita. Juga kepada saudara mara kita untuk kesenangan mereka di alam barzakh. Doa seorang anak kepada orang tuanya, akan terus sampai kepada ibu bapanya.
Wallahualam.

Terima Kasih

© Ameerah Zulkhairi | Template Designed By MH